Pink Heart Tail

Odens mask

 
 Det är många som har undrat eller inte vet vad jag har runt halsen.
Jag har hört allt möjligt, bl.a "jahaaa, jag trodde det var en surfbräda du hade runt halsen" En surfbräda? På riktigt? hahah. Jag är ju så skillad på att surfa liksom.
(aldrig testat dock, kanske är min dolda talang?!)
 
Det är iallafall Odens mask, från nordiska mytologin.
 
Jag bodde på Island i en månad 2011.
Jag och min vän Axel besökte då ett vikinga museum i reykjavik och där inne hittade jag halsbandet.
 
Det kommer från en vikingagrav som dom hittade på Island. (kopia då såklart. Va svindyrt ändå!) 
 Om man kollar noga på bilder på mig , då syns det hängandes runt halsen.
 
Varje dag.
Always.
 
 
With Oden by my side 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin