Pink Heart Tail

simple as that

Camping

Jag har haft en superduper mysig helg i Norha head! Det var längesedan jag campade så det har verkligen varit jättetrevligt. Idag har vi chillat lite i poolen och sedan åkte vi ner till havet, härligt. Vi kom precis hem och nu ska jag snart möta upp tjejerna för lite gym, alla jäkla öl som jag druckit denna helgen ska bort bort bort. Shit, australienare dricker verkligen bra med öl.

Fina kusinen <3

Jag älskar solen <3

Norha head

Just nu är jag och familjen i Norha head över helgen på en camping, ca 45 min från Newcastle. Norha Head är en jättefin stad med underbar strand! Vi är här och hälsar på Jasons släkt, super trevliga allihopa! Men det är verkligen såå många nya ansikten och namn att hålla koll på. Vi har en mysig liten stuga på campingen och jag delar rum med mina två småkusiner... Haha, dom vaknade 06.45 och började bläddra i böcker och pladdra. Men iof vinglade jag in igår kväll med kanske lite för mkt öl i blodet och störde dom, så vi är väl kvitt nu antar jag! Nu blir de barbie för andra kvällen i rad, australienare och grillning asså...

Torsdag

Idag har jag varit ledig i några timmar så jag passade på att steka lite på stranden med en go bok. Riktigt härligt väder idag, varmt men ändå lite blåsigt. Nu ska jag iväg till skolan och hämta barnen, sen ska jag vila mig lite för ikväll blir det gymmet igen med au pair brudarna! :)

Haha jag skyddar min tattuering på vaden, smörjer alltid in den med 50+ och ibland när solen är riktigt stark och steker på så lägger jag något tyg över. Vill inte att den ska blekna och bli typ asful! Förstår mig inte på folk som gaddar sig och sen skiter fullständingt i att skydda tattueringarna från solen, liksom hallå eller? Vill ni se fula ut? haha.

Djurpark

Igår åkte jag och Johnny till Blackbutt och mötte upp Erica och hennes lillapojke som hon tar hand om. Blackbutt.. I know right, vad tänkte dom när dom döpte området till blackbutt...haha. Nåja, det är iallafall en djurpark, påminner lite om slottskogen hemma i Götet. Pojkarna lekte jättebra i parken och tyckte det var spännande att se alla djuren :)

Pojkarna :)

Erica :)

På kvällen åkte jag och tränade med några andra au pair tjejer. Jag har inte tränat med kompisar sen jag var i Sverige så jag var sjukt taggad! Det har ju bara blivit springrundor i min ensamhet det senaste. Jag och Alex, en tjej från Canada möttes upp en timma innan och körde ett Abs-pass, likande core hemma. JAG DOG. Var så jävla bra pass. Sen mötte vi dom andra och körde kondition, ett till pass och yoga. Dom hade värsta sjuka grejen på gymmet, man gick in i ett rum och där fanns det träningscyklar och lite annan skit. Sen var det en jääättestor projektorduk som man valde sina egna pass på. Grymt kul!

Helgen

Helgen har bjudit på utgång med goa brudar och sedan strandhäng. Riktigt go helg må jag säga. Fick sno lite bilder av Ida, jag är verkligen för dålig på att ta kort, måste skärpa mig!

Tack brudar för en trevlig utekväll!

Bakispizzabulle på stranden (y)

Igår hade vi au pairer här i Newcastle lite BBQ! var roligt att träffa lite nytt folk! :) Det var verkligen en salig blandning av nationaliteter vilket är awesome!  Frankrike, Canada, Spanien, Tyskland, Belgien, Finland och såklart Sverige, mest svennar haha.

Hallå ellerrr

Haha, det är ju nästan så man får lite hemlängtan.

All I need

Someday, everything will all make perfect sense.
So, for now, laugh at the confusion, smile through the tears and keep reminding yourself that everything happens for a reason.

Cover

Stranden

Strandhäng med Johnny idag! Sol, bad och svenskapannkakor till lunch, kan inte bli mycket bättre!

I Newcastle finns det en saltvattenspool. Det är havsvatten i poolen vilket är mycket mer barnvänligare än havet och man kan simma/träna utan att bli bortspolad av en våg eller uppäten av en haj. Sjukt stora vågor idag också!  Så härligt! Har badat massor idag och såklart bränt mig fasten jag smörjde in mig som ett as.

Bästa reseboken som jag fick av min bror i födelsedagspresent. Haha söta johnny i bakgrunden!

Samlat energi

Jag la precis på luren på skype med en sån otrolig glädje men även saknad i bröstet. Måste säga att samtalet laddade upp mina batteri rejält och jag har fått en sån posetiv energi av mina tre fina pärlor. Dom peppar mig, bryr sig och stöttar mig. Så härligt att få se alla tre samtidigt dessutom!  Åh vad jag önskar att jag satt och flummade i soffan med er nu.

Ni underbara vänner. Jag älskar er, saknar er, behöver er.
Nu och föralltid <3

filosoferar

Asså, detta videoklippet <3

Lake Macquarie

37 grader varmt och strålande sol, då passar det väl utmärkt med en båtutflyckt? Ohja!

Jag fick åka med Erica och hennes au pair familj med båten ute på sjön, så snällt! :) Lake Macquarie är den största saltvattenssjön i hela Australien. Den var verkligen enorm och jättefin! Vi åkte runt och stannade på lite olika stränder och badade, helt underbar dag, så nöjd och ett riktigt bra avslut på helgen. Nu är det bara att ladda upp inför veckan och jobb.

Asså, pelikanerna är ju bara så sjuukt stora. Ser helt stört ut när dom flyger över än.

Maitland

Oj vilken dag!

Började med ett gött morgonpass på gymmet med min moster. Sen åkte vi till Maitland, ca 45min från Newcastle. Vi stod med svenskaskolan på en marknad och lärde ut några ord och fraser på svenska! Var roligt att kolla runt på alla andra länder och deras kulturer och språk. Haft en jättefin dag men nu är jag redigt trött så ska krypa ner och nanna. Puss på er :*

Bästa frullen, flingor med bär och honungsmörgås. Mums :3

Någon som märker att jag faktiskt är några kilon lättare? ;) Tro mig, jag har kämpat hårt och det går bara framåt! :)

Eldshow
Fina båtar i älven :3
Jättefina lycktor som folk tände och skickade ut på älven.
Jag skickade aldrig iväg någon lyckta, men jag önskade mig någonting ändå, hoppas min önskan slår in :3

tomt

Newcastle känns väldigt tomt just nu. Min fina vän Ellen har åkt hem till Sverige. Efter att ha umgåts så intensivt i flera veckor till ingenting alls.. Uhse nu känns det bara så sjukt ensamt och ovant, vi har verkligen haft fina stunder ihop och jag är såå glad att jag har träffat dig. Jag vet att vi kommer ses hemma i Sverige igen.

Du har verkligen betytt dundermycket för mig här borta min galna värmlänning! Lycka till med allting där hemma <3

Farväl :(

yeh

Fredag WOHO! Nä, blir ganska chill idag. Ska strax ut och springa sen ligga och mysa framför serien Vikings med lite nötter för imorgonbitti blir det att vara uppe med tuppen och traska iväg till gymmet med min moster. Dock sänds Sverige - Österike klockan 5 på natten här, shit. Är såå sugen på att se matchen, får ställa klockan :)

Idag har jag varit ute och flängt i stan, åkte buss som 16åring och betalade då 1 dollar ~ca 6kr, värt! Jag har också hunnit med att fika med en trevlig tös som heter Erica, också från Sverige :)

Igår tog jag förresten mitt första dopp FÖR I ÅR. Japp, jag har inte badat år 2013, förrens igår då ;) JA, jag vet, jag är nog världens största badkruka i och med att det varit hyfsat bra sommar hemma i Sverige och att jag har bott i Australien i TVÅ MÅNADER. HAHA, blir lite förvånad över mig själv faktiskt, men nu är det gjort! 10 Oktober 2013 - Elisas första dopp.

Älskar btw min nya elementväska. Sååå sjukt fin, dyr, men för fin att gå misste om.

Nej här kan man ju inte sitta och dega! Hoppas alla där hemma får en fin fredagskväll!

Back in Newcastle

Jaha, två veckors semester är nu över.

Kom hem med nattbussen imorse med blandade känslor. Var tråkigt att säga hejdå till mina resepolare efter så kort tid. Hade såå gärna velat följa med dom ett tag till, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min semester! Har träffat så fina människor och trivs verkligen som backpacker. Nu blir det jobb fram till december, sen är jag ute på vägarna igen!

Byron Bay har varit helt underbart. Sån mysig och relax stad med fina stränder.. Jag har sätt valar, delfiner och känguru ute i det vilda, så coolt! :) Nu kommer en bildbomb från Byron Bay ~

Blev en del hängande på stranden. Sjukt varmt och gött

Solen är så sjukt start stark här nere så det blir att smörja in sig med 50+ om man har svenne pigment som jag haha.

En del festande..

Myste med världens sötaste kaniner <3

Soluppgången i Byron Bay

Imorse ringde väckerklockan 04.00.
Jag, Ramona, Simon, Julia och Mattias gick ända upp till en känd fyr här i Byron Bay för att få se solen gå upp. Eftersom vi kvällen innan hade suttit nere på stranden med några tyskar och myst ända till 12 snåret var vi ganska sega på att komma upp, men upp kom vi! Det var kolsvart när vi gick, lite läskigt då man går i typ skogen.. Men så värt det!
Fyren ligger på Australiens mest östligaste punk, så vackert!
Vi var hemma runt 7 tiden, då gick vi och la oss en stund igen. Sen gick vi ner till stranden och käka frulle och solade. Go dag!
Hurtigbullen är nöjd efter en timmes promenad upp till fyren.

Byron Bay <3
Vi såg även en val och en känguru

Nimbin

Igår tog vi en dagstur från Byron Bay till Nimbin, the drug capital of Australia haha. Det låg verkligen mitt ute på landet och det fanns så sjuka affärer! hippiestad for sure. Allt handlade om weed, haha så skumma männiksor på gatorna. Nåja nu har man sätt det också.
Goa!

Böcker om hur man tyder sina drogdrömmar, LSD och plant spirit healing. Gött..

just nu

kom precis fram till Byron bay efter ca 10 timmars bussfärd. Shit Australien är verkligen större än jag trodde.

Nu ska jag ligga och slappa i hängmattan med indiemusik på. Livet är ganska gött.

En vecka i Sydney

Idag är det en vecka sedan jag satte mig nervös och faktiskt hyfsat modig på tåget ner till Sydney, all alone! Men saker och ting har fixat sig väldigt bra. Jag har verkligen haft det såå bra här nere. Bästa boendet ever! Motellet är mer som ett hotell och den nerdesta vånigen ligger det en klubb. Jag har träffat härligt folk, sätt staden, shoppat, festat varje natt och stekt på stranden. As bra semester!

Jag har en vecka till, men nu blir det upp mot byron bay! Det ser jag verkligen fram emot. Ska resa dit med Julia och Ramona, mina nya resebuddies haha. byron bay kommer vara raka motsatsen till sydney. Det är en mysig och lite mer relax stad - hippystad. Ska bli spännande. Hoppas alla har det bra där hemma! puss från andra sidan jordklotet. Nu kommer en bildbomb! woho!!

min vän Ellen kom även ner i två nätter och fästa till det! Min favorit värmlänning♥ Jag, ramona och julia åkte upp till sydney eye towner och käkade. Vackraste utsikten!
Ramona och Julia steker!
Vann en gratis drink på ett spel nere i baren. haha. Utgång i Sydney. Kareoke tema, jag livade upp stämningen med AC/DC! hahaha det var så galet.