Pink Heart Tail

book parade

Idag har min kusins skola haft book parade. Det var massor av söta små barn som var utklädda till sina favorit karktärer. Det var bland annat massa små söta Harry Potter ungar, gulligt!
 
Det ända jag inte gillade var att verkligen ALLA tjejerna var utklädda till rosa, söta , hjälplösa prinsessor och pojkarna var utklädda till coola, starka hjältar, så som spiderman, ironman ja, you name it. Jag skämdes, det var bara så jävla pinsamt att se. Australien har inte kommit lika långt i utveckligen när det gäller stereotyper som i Sverige. Jag älskar verkligen Sverige för hur långt vi kommit. 
 
Hur som helst, mitt bland alla skära rosa klännigarna, sprang min lilla kusin Evelina runt, utklädd till Ronja rövardotter! Jag är så stolt över henne att hon valde att klä ut sig till en stark flick-karaktär. 
 
Jag fixade hennes hår, blev riktigt nöjd! Tycker faktiskt att Evelina är lite lik Ronja. Världens vackraste kusin <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin