Pink Heart Tail

Nytt projekt!

Jag har fått ett uppdrag på farmen...  De litar på mig, de vill att JAG, lilla jag, efter bara en och en halv vecka på farmen ska få göra ett spännande projekt och jag är så himla peppad!
 
Just nu har jag flyttat från mitt lilla tält till en omgjord hippie buss/van, men det funkar inte att bo där i längden då det kommit fler folk till farmen (så vi behöver fler ställen att bo på) Bland annat en trevlig tjej från Italien som har börjat jobba i köket. Hon är så himla go och lagar jättegod mat. Vi delar rum nu för tillfället och vi har kommit varandra jättenära! 
 
Jag har fått uppdrag att göra om en gamal husvagn till ett hemtrevligt ställe där jag senare ska flytta in. Idag har jag jobbat hela dagen i campingvagnen, slängt ut allting, dragit upp plastmattan, rivit väggar, rivit spisen, rivit hyllor, diskkon osv. Nu ska här spackas, sättas upp nya väggar, renovera, frächas till, sätta in nytt golv, måla om, fixa nya fönser. Shit, vilket jäkla projekt! Men det kommer bli så jäkla coolt och jag får göra PRECIS hur jag vill. Att jag, den ensama tjejen på farmen (som jobbar på fältet) får göra detta är faktiskt riktigt stort för mig. Det ska bli något fint jag lämnar ifrån mig till farmen när jag senare ska ut på nya äventyr och i framtiden ska dem som äger stället kunna säga till de nya som kommer hit för att jobba och som ska bo i den supercoola campvanen att det är en svensktjej, Elisa som gjort om den.  Jag har minnen från när jag var liten då jag hjälpte pappa att renovera och fixa hemma, nu får jag använda all min kunskap inom bygg, vilken utmaning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin