Pink Heart Tail

Svenska pannkakor

dag har jag och Johnny lekt massor, både i parken och hemma. Han envisades med att jag skulle läsa en engelsk barnbok. Jag tänkte att det kan la inte vara så svårt, borde la vara hyfsat lätta ord i en barnbok för typ 5 åringar. Men såklart, var det värsta diktboken och eftersom vissa saker var tvungna till att rimma så var det alla möjliga konstiga och långa ord som jag aldrig hört talas om tidigare :S Johnny ville tillslut inte höra mer, förståligt.... Så vi gjorde svenska pannkakor istället. Efter vi hämtade Evelina från skolan blev det pannkakskalas! Det var så uppskattat och barnen tyckte det var sååå gott!
 
Sen hjälpte jag Evelina med hemläxan, läxan var att man skulle måla upp sitt eget zoo. Evelina fick en briljant ide att hon skulle göra ett svenskt zoo med bara svenska djur. Så djurparken är nu fylld med älgar, renar, vargar och järvar istället för lejon, zebror och elefanter. Sen har hon målat dit en "Köttbullerestaurang" och ett "pannkakscafe" så gulligt! :') jag kan kanske lägga upp en bild när djurparken är klar! 
 
 
 
 
 
Jag såg precis klart på en jätte konstig dokumentär. Det handlar om en pojke som berättar att han kan minnas sitt förra liv. Enligt föräldrarna så har han berättat samma sak ända sedan han började lära sig att prata. Tillslut väljer mamman i familjen att gräva djupare i historien och då kommer det upp saker som faktiskt stämmer överens med det pojken säger. Är detta bara skumma sammanträffanden, påhittat eller är det faktiskt sant? Hmm, jag är grymt kluven, tycker den var ganska intressant iallafall...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin