Pink Heart Tail

Flygdrama!

Okej, så nu undrar nog ni vart jag håller hus när jag tagit mitt pick och pack från Newcastle? I'm in Queensland! 
 
Resan hit, gick inte riktigt som planerat. Jag tog bussen till Newcastle airport och var där i god tid, hade precis packat upp min dator för att kolla på film då jag hör hur dom roppar ut ur högtalarna "Can Elissa..Cor.. Corr..Corrjea Bro...B..Brolander come to the check in please" Flyget till Brisbane var superförsenat och jag hade bara 40 min där, så det skulle betyda att jag skulle missa det sista planet till Gladstone! Jag valde ändå att chansa för skulle jag missa planet till Gladstone betydde det en gratis natt på ett hotel i Brisbane och det tackar man ju inte nej till!
 
När planet ladade i Brisbane och jag kom ut ur gaten hör jag hur dom roppar upp mitt namn i högtalarna. Planet till Gladstone hade valt att vänta på mig... Jag får panik. Springer runt som en förvirrad höna, upp för rulltrappan och ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt vad jag hållde på med. Tillsist hittade jag en tavla där alla gatenummer stod. Jag såg hur Gladstone blinkade på skärkmen, sedan förvann den helt. Jag tänkte att nu är de banne mej kört, men hade hunnit se gatenummret. Gate nummer 1. Eftersom jag hade kommit in i gate 3, ca sex meter ifrån gate 1 så visste jag vilket håll jag skulle åt så jag började kuta tillbaks samma håll som jag kom ifrån medans jag hör hur dom roppar "Elissa.. Cor..Correa Bro..B..Broander this is your LAST call, can you please come to the gate now" 
 
Gate 1 var fullt  av människor som väntade på ett annat plan som i sinn tur också var försenat pga mig. Alla stirrade på mig då jag kom farandes till gaten "i'm here! I'm here!" vifftandes med mitt ukulelecase. Flygvärdinnan skrattade åt mig och frågade vad jag hållde på med då hon hade sätt att jag kom in från gate 3 och sedan sprungit åt helt fel håll. Jag fick ta en flygbuss som hade ca 30 platser där jag satt helt själv och väl inne i planet till Gladstone som nästan var fullsatt fick jag trötta och irriterade blickar på mig och jag kunde riktigt se hur dom tänkte "jaha, det passar att dyka upp nu" Haha, satan. Menmen, nu är jag iallafall här.
 
En härlig relax lunch på flygplatsen innan allt drama bröt ut.
 
Här uppe är jag!! :D Det är så jäkla varmt. Berättar mer imorgon i ett annat inlägg vad jag gör här uppe, för nu kallar sängen. Hoppas ni har det bra där hemma, kramar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin