Pink Heart Tail

Go somewhere nobody knows your name

Ciao ciao Shambahla farm. Efter ca tre veckors hårt arbete var det dags för mig att gå vidare och lämna farmen bakom mig... Det var jobbigt att säga hejdå till alla goa vänner jag träffat på farmen, men jag är säker på att jag får träffa dem igen.
 
Jag är ganska förvirrad men mår bra. Farmen "kastade" ut mig och en till, jag tror att det har med pengar att göra, affärerna går inte så bra, detta är väldigt vanligt i Australien då vissa farmar bara kör över backpackers och ser oss inte riktigt som människor utan mer som robotar (läs slavar) ;) Jaja, hur som helst, tydligen var inte Shambalahfarm något för mig. Allt här i Australien är inte en dans på rosor, det kommer många och nya motgångar hela tiden och man får verkligen kämpa. Men det är dessa situationer som man lär sig och utvecklas mest av. Jag var i chock, jag var ledsen och otroligt orolig då jag bara fick EN dag på mig att hitta något nytt, ni kan ju förstå att jag var ganska skraj. Men som tur var har jag släktingar här i Noosa! Jag blev så förvånad för jag visste inte ens att dem existerade haha, de är sen en tid långt långt lååångt tillbaka, jag har bara sån jäkla tur att jag fick tag i dem, tänk vad saker och ting kan lösa sig..
 
Nu bor jag i deras stora hus centalt till stranden och centrumet. Jag har sovit i ett eget rum, i en stor fluffig dubbelsäng iställlet för att sova på en hårdmadrass i en trång gamal buss med två andra (och råttorna) Jag har badat i deras stora pool, duchat i en riktig fräch dusch och gått på en riktig toalett (farmen hade utedass) Jag ska bo här i en vecka ungefär så jag har tid på mig att smälta det som hände och hitta något nytt i lung och ro och även chansen att lära känna mina släktigar! Igår kväll jobbade båda släktigarna så jag fick huset för mig själv. Jag tog ett dopp i poolen, läste en bok och sen kollade jag på en film på deras enorma TV, HELT ENSAM! Jag har inte varit själv på ca tre veckor, shit, det var guldvärt att bara sitta i en skön soffa och kolla på en film. Ikväll ska vi gå på bio för två dollar, vi ska se the thief book. Min släkting jobbar på bion så vi får rabatt. Jag mår bra och är redo för nya äventyr. 
 
 Bye bye homies
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin