Pink Heart Tail

Tillbaka i Bundy

 
 

Jag är tillbaka i Bundaberg. Efter den lyckade festivalen åkte jag tillbaka till mina släktingar i Noosa där jag strosade runt i 10 dagar. Jag gick på bio med mina släktigar, såklart. Jag och Lee åkte till en nationalpark utanför Noosa och vandrade upp för ett berg, så jäkla varmt! Men underbar utsikt när man väl kom upp. Jag träffade min nya vän Jennifer som var med mig på festivalen, oj vad mycket vi hade att prata om, vi kunde sitta i timmar och bara tjöta, vissa personer klickar man helt enkelt med. Jag fick även träffa min vän Erica som jag umgicks så mycket med i Newcastle. Hon har nu slutat sitt au pair jobb och är ute på resande fot innan hon beger sig hem till Sverige. ÅH vad kul det var att se henne igen! Hon hade fyra dagar i Noosa så vi passade på att ses och det måste vara de bästa dagarna jag haft i Noosa. Vi hängde på stranden, gick på utomhus bio, tog några öl på surfhouse, åt ute, fikade, promenerade i nationalparken. Vi hade mycket tid att ta igen och himla mycket att prata om. Åh, fina Erica, tack för dessa dagar, det var verkligen superkul att se dig igen.

 

Efter att Erica satte sig på bussen mot nya äventyr så kändes det lite tomt inom mig, jag vet inte när jag kommer att få se henne igen. Jag kom då att tänka på alla fina människor som jag har träffat här borta, kommer jag få se dem igen? Ja. Jag tror, att de personerna som jag klickat mest med, som ger mig något fint och vänskapligt tillbaka, dem kommer jag att få träffa igen, förr eller senare.

 

Min sista dag i Noosa spenderades i….. Sängen!! Woho, en riktigt jävla förkylning har bitit sig fast. Jag måste bara säga att bussresan upp till Bundy (6.5h) var inte direkt det mest party jag gjort i mitt liv, iskall AC och proppfull buss. Jag satt bredvid en kille i min ålder och vi sov båda två mestadels av resan, dock vaknade vi upp av att våra skallar mötte varandra, vi hade somnat mot varandra och BONK sa det bara krockade vi, eeh lite awkvard…  

 

Nu är jag i alla fall tillbaka i Bundy, jag har bott hos Elvie och Keiths i en vecka i deras stora hus som ligger på en gammal (och förhoppningsvis ej aktiv) vulkan med utsikt över havet, de är också släktingar till mig. De har visat mig runt i staden och vi åkt ner till stranden och gått promenader. Jag har också sett miljoners miljarders bilder på de svenska släktingarna som utvandrade till Australien från Sverige, jag vet inte hur många fotoalbum jag tålmodigt har gått igenom och jag vet inte hur många texter jag fått översätta från svenska till engelska, men lite spännande har det allt varit. Kakor, massor av kakor i alla möjliga former har jag blivit matad med, cheesecake, pudding, äppelpaj, fruktkaka, chokladkakor, kex… Haha, dem är verkligen urgulliga. Ja, annars har jag mest vilat mig och laddat upp batterierna inför tre förhoppningsvis intensiva  månader med farmjobb. Jobbet börjar imorgon, IMORGON. Jag är taggad, men också en smula rädd haha. Men det kommer nog gå bra, jag uppdaterar så småningom hur jag trivs på mitt nya arbete.

 

Farväl  Noosa <3 Nu får vi se när jag kommer tillbaka, kanske nästa år? 
 
Fina Erica!
 
 Från min och Lees utflyckt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin