Pink Heart Tail

break a leg, Elisa

Tiden går så jäkla fort. Jag har nu bott i Australien i snart 5 månader vilket känns helt overkligt. Har precis kommit hem från en BBQkväll med au pairertjejerna. Klara ligger i sängen brevid mig och sover sött, haha gulle! 
Det var flera av tjejerna som skulle ut men jag orkade verkligen inte, jag har ingen energi att dansa och springa omkring på klubben. Klara kännde tack och lov samma sak så vi gick ner och satte oss på stranden, drack vin och tjötade. Himla mycket mysigare må jag säga! 
 
Jag har så himla mycket tankar som snurrar i mitt huvud just nu. Snart lämnar jag Newcastle bakom mig för ett tag och det är verkligen blandade känslor. Vad kommer hända? Vart ska jag ta vägen? Tusen frågor, men inga svar. Uhse, känner mig som en feg liten mulvard som vill tillbaka till sitt trygga hål i marken igen. Egentligen var min tanke från början att åka hem till julen efter att mitt jobb i Newcastle var över. Resa runt lite och sen ta första bästa planet hem till tryggmark men jag sattsade istället allt och nu är frågan om jag tagit vatten över huvudet. Jag har byggt upp en trygghet här. Jag har min familj som jag trivs med jättebra och jag har träffar underbara vänner. Nu ska jag lämna allting som jag byggt upp och börja om på nytt. Helt vilsen i det stora Australien! Behöver alla lyckokramar man kan få, önska mig lycka till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin