Pink Heart Tail

Mitt år 2013

Idag är sista dagen på 2013. Jag har precis druckit upp min sjögräsdrink och familjen har åkt iväg till skateparken, jag tog lite ledigt nu på förmiddagen ska relaxa på ballkongen och se ut över havet. Mitt år har varit väldigt bra, ena halvåret i Sverige med fina vänner och familj och andra halvåret på äventyr i Australien. 
 
Sverige ~ 2013 i Svealand spenderades med mina nära vänner. Blev ganska mycket häng på Rockbaren, Metaltown, liseberg och hatten. Vi skaffade även en liten hundvalp, Elsa, som har vuxit till sig och blivit ganska stor nu. Annars var det mest jobb för att spara ihop pengar till resan. Några höjdpunkter detta året i swe var Metaltown, Oslo med Maria, när jag följde med Ellen och hållde i hennes hand när hon förstorade läpparna för första gången, vinkvällanra hos mig, när vi skaffade Elsa, när jag bodde hos mirre, midsommar, lillen <3 Haha, ja, det har varit ett bra halvår hemma i Sverige. Ska bli riktigt kul att komma hem till alla mina fina vänner igen.
 
 
 
Australien ~ Jag kom på mig själv idag att jag helt hade glömt bort hur en 50-lapp ser ut hemma i Sverige. Kollade ner i min plånbok och såg att allt inuti är utbytt från svenskt till australienskt. Jag äger inte ens ett svenskt telefonnummer längre och har heller ingen svensk telefon. Nu för tiden äger jag en australiensk mobiltelefon, bankortet och busskorten är australienska, mitt mobilnummer är australienskt och pengarna är i dollar. Det är så himla lustigt hur lätt jag kan ställa om mig, ja, nästan lite skrämande lätt. Jag har verkligen haft det super i Newcastle och även hunnit resa och se lite av Australien. Detta landet är ju så jävla stort! Några höjdpunkter i Australien detta året var Blue mountains, Nelson bay, Byron bay, Sydney. Jag har träffat så sjukt mycket folk och vissa har även blivit mina vänner, vissa klickar man mer med än andra men jag vet vilka som kommit mig närmast och vilka som jag vill ha kontakten med, vilka som varit ärliga mot mig och bara velat mig väl. 
 
 
Mina nyårslöften förra året har jag klarat galant! Jag har gått ner i vikt!! utvecklats som person, ätit nyttigare, rört mig mera, lärt mig ett nytt instrument, skrivit ny egen musik , flyttat ifrån Sverige och försökt att göra personliga julklappar/födelsedags presenter till mina nära och kära. 
 
Nu är jag redo för det nya året och de nya målen jag satt upp, jag är även redo för äventyren som väntar. Så 2014, jag är redo! bring it on! 

Kommentarer
Postat av: LinneaLoveless

Usch va jag saknar dig! De skriver jag i varje kommentar jag vet! men så är de! <3
Hoppas de nya året börjar bra på andra sidan och att du kommer hem snart! När du sa att du kanske kommmer hem i ;Maj tänkte jag "ååh yäääy! De är ju bara sex månader kvar..! ..men vänta nu, de är ju ett heeeelt halvår :("

Svar: Saknar dig med Lillen :( MASSOOOR!!!! <3 Tack hjärtat, hoppas ditt nya år blir bra hemma, vi kommer ses detta året!! :D Wiihoo hihih. Hahaha jaa, men det går fort ska du se! Jag kommer hem till sommaren och då ska vi mysa massor :) <33
Älly

2013-12-31 @ 15:15:43
URL: http://linnealoveless.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin