Pink Heart Tail

Tannum Sands

Jag befinner mig just nu i Queensland och det är så förbannat varmt.Igår duschade jag tre gånger. Men man vänjer sig faktiskt mer och mer vid värmen, helt otroligt vad ens kropp klarar av egentligen. 
 
Jag bor just nu hos en familj i Gladstone, eller rättare sagt i Tannum Sands, inte Tanum hemma i Sverige tack och lov! ;) Jag har ett kort au pair jobb här uppe på ca 3 veckor. Jag tar hand om en urgullig liten pojke på 4år, han är så himla snäll och go. Familjen är superhealthy. Vi går ut och power walkar/springer varje morgon klockan 6! imorse såg jag några kengurus! Dom bor så jäkla nära stranden, det tar ca 3 min att gå ner så jag brukar ta promenader eller springrundor där nere på kvällarna. Familjen äter bara superbra mat, mycket vegetariskt, smoothies och jag dricker nått skumt sjögräspulver varje morgon som smakar.. ja, gräs haha. Ordet socker finns inte, om det inte är hounug eller fruktsocker. Dom äter så jäkla nyttigt så det känns som jag kommit till ett rehab haha.. Tannum Sands är en mysig liten stad. Det finns massor av bra lekparker som jag och pojken kan gå till, en stor skatepark där han älskar att vara, himla fina stränder och väldigt nära till affärerna. Har en bra magkänsla och jag tror att detta kommer funka prima! 
 
Min telefon är ju paj men jag har skaffat mig en ny! Den är dock inte alls lika bra och kameran är ritkigt risig så jag köpte en julklapp till mig själv - En ny kamera! Wihoooo. Har dock inte hunnit ta några biler ännu så här är en bild från google på stranden som ligger nära oss! Jag lovar att lägga upp lite bilder i veckan. (Ska bara ta några först haha)
 
Så ja, here i'm! och jag klagar inte! 
 
 
Dessa skyltar hänger uppe runt stranden. Jag kännde mig inte så värst säker när jag tog min kvällsspringrunda igår kväll. Krokodilvarning liksom, haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin