Pink Heart Tail

Ett halvår

 
Ja, vad ska man säga. Jag har tagit lite semester här borta i Noosa. Badat i poolen, blivit bjuden på bio två kvällar i rad, strosat runt i staden och sätt mig omkring. Igår hittade jag en second hand bokaffär, till min stora förtjusning hittade jag två svenskaböcker! Så jag bokhandlade, satte mig på en parkbänk vid floden och läste. Väldigt skönt att bara relaxa och tänka på annat, jag söker ju såklart jobb samtidigt men är man i Noosa får man faktiskt passa på att njuta lite imellanåt! Chocken har lagt sig och jag har tänkt på allt som hände...Tänkt och lärt mig utav situationen och utav livet. Shambahlafarm var inte min grej, det var lite väl "hippie" för min del och som min moster sa "dem vill ju nästan att man själv ska vara som en grönsak" Och det var faktiskt sant, jag tror att det speglades ganska starkt att jag tyckte att vissa saker var lite väl överdrivna och inte riktigt min grej, det väntar nog något som passar mig bättre.
 
Ett halvår har gått sedan jag gick på Australienskmark för första gången, helt sjukt. Just nu.. Har jag hemlängtan och jag vet exakt varför, för det första, som sagt det har gått ett helt halvår, sex hela månader... men för det andra, jag längtar efter trygghet. Bara för det har kört ihop sig för mig just nu, så längtar jag innerligt hem till mitt trygga hem och till min trygga  familj och nära vänner. Detta är ju såklart männskligt men presonligen tycker jag det är sjukt irriterande. Jag vill inte hem ännu, eller rättaresagt... Jag är inte redo för att komma hem ännu. SKÄRPNING ELISA! Bara för det trasslat ihop sig lite ska jag fanemej inte ge upp och ta planet till Sverige. Nu är det nya tag som gäller för bubblan. Hur mycket jag än saknar er där hemma... Lova mig, att ringer jag upp någon av er och säger " jag kommer hem" Svara då " Nej det gör du fan inte jävla pucko." Exakt så tack! Haha, för jag vill inte hem, inte längst inne i mig. Inte ännu, Sverige finns kvar, mitt hem finns kvar.. när jag är redo.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin