Pink Heart Tail

Vart tog tiden vagen?

Vart ska man borja? Sa mycket har hant och sa lang tid sedan jag skrev..
 
Sa vad har hant? Jag levde i Childers, en liten bonnehala i Queensland. Jag borjade med att jobba pa en avokardo farm i 3 veckor. Jag bodde hos mina slaktigar och jobbade hart. Dock trottnade jag snabbt. Visst, jag tjarnade pengar och fick ihop dagar for mitt visum, men nej. Inte pa detta trakiga sattet, maste finnas ett annats alternativ att fa sina dagar pa... Sa, jag flyttade och borjade woofa (jobba for mat och husrum) pa en farm med tva dodligt snygga canadensare, vi matade djurer, stadade, fiskade i dammen, chillade. Gjorde detta i tva veckor tills canadensarna berattade for mig om working hostel. Nar det hittade ett i Bundaberg och de bestamde sig for att flytta, borjade jag kolla upp de ocksa. Jag hittade ett i "centrum" av Childers. Jag flyttade dit och det slutade med att jag trivdes sa bra att jag stannade i hela 5 manader. Blev sambo med 180 andra backpackers fran hela varlden mellan 18 - 30 ar som jobbade for att fa sitt andra ars visum i Australien. Jag plockade tomater och avokardos tills jag fick jobbet i en avokardo fabrik dar jag packade sa manga timmar om dagen tills jag blev helt snurrig i bollen. Det var en galen tid som besod av jobb, fylla och ny underbar vanskap.
 
Bondgarden jag jobbade pa i tva veckor. Matade asnor, kor, ankor. Lekte med hundarna och annat bondgards arbete :)
 
Sugerbowl bilder :)
 
 
 
 
 
 
 
Efter Childers akte jag och mina tva fina vanner east coast i 1 och en halv manad. Nagot som alla borde se nar man reser i Oz. Vi korde hela paketet, allt man ska uppleva och se. Vi startade i Brisbane da vi redan hade satt fran Sydney upp till Brisbane. Vi gjorde Fraser Island dar vi campade och sag vilda dingos och fina strander, vi slangde oss ut fran ett flygplan 14000ft och landade pa en vacker strand, jag sag till och med en HAJ fran ovan, helt otroligt. Vi stannade till i Townsville och tog baten till Magnetic Island. Vi hyrde en liten mini barbie bil och undersokte on. Vi hajkade, hade picknink pa stranden, sag min forsta vilda koala och drack drinkar under fullmanen. Vi akte ut och bodde pa en bat som tog oss ut till olika platser i barrier revet dar vi snorklade och sag bl.a nemo, skoldpaddor och massor av stora fargglada fiskar. Vi avslutade med en kalas full vecka i Cairns. Underbara Cairns, Vi badade i regnskogen, snorklade i barrier revet och dansade till solen gick upp. Varan resa var helt underbar och jag ar sa glad att jag gjorde den med mina underbara tjejer Ilse och Inge.
 
Barriere revet
 Barbie bilen vi hyrde!
 Regnskogen
 
Vad som hade sedan vet nog de flesta. Jag och Ilse tog flyget fran Cairns ner till Sydney dar vi flyttade till fina Bondi beach. Vi borjade jobba pa en nattklubb, larde kanna nytt folk, gick pa festivaler, hangde pa stranden och festade en hel del nar vi var lediga. Vi motte aven upp varan fina van Alessia fran sugerbowl. Jag borjade traffa Elliot som jag faktiskt larde kanna i Sugerbowl, eh to be honest, jag umgas nastan bara med folk fran Sugerbowl, farmjobbet var det besta beslutet jag nagonsin gjort i Australien.. Sa mycket det har gett mig.
 
 
 
 
Hur som helst, efter 4 manader i Bondi sparade jag ihop pengar for att resa till Indonesien! Jag hade aldrig varit i Asien forut sa det var riktigt spannande att se. Jag var dar i ca 5 veckor, vi var mest pa on Bali men reste aven till Lembongan Island och stannade ett tag.
Jag resta med mina vanner Joe, Dan, Mat, Craig och Elliot. Min och Elliots relation blev allt starkare under denna resan <3
 
Vi sag vattenfall, apor, tempel och besokte helt underbara stallen. Jag vill verkligen se mer av Asien, wow sa otroligt vackert.
 
 
 
 
 
 
 
Efter Bali reste jag en snabbis till Melbourne dar nagra av mina vanner ar, vi gick ut och at, gick pa marknad och festade med andra folk fran sugerbowl. Det var kul att se Melbourne, en otroligt vacker stad med sparvagnar, street art och himla massa gatumusik. Jag trivdes bra i Melbourne, jag alskade faktiskt den staden sa mycket att jag ville stanna och soka jobb dar, men mitt hjarta langtade till Sydney dar Elliot fanns.
 
Jag ser tillbaka pa mina senaste manader med ett stort leende...Nu ar jag tillbaka i Sydney, tillbaks i Bondi beach, tillbaka pa ruta ett av attt hitta ett nytt jobb. Nu ar det bara att fortsatta soka, soka och soka for jag har nu "fastnat" i Sydney, behover nya pengar for att kunna ta mig vidare. Bondi har forandrats en del da manga av mina vanner flyttat till ett nytt stalle eller rest vidare. Men det ar ok, det ar en ny tid nu, nytt ar, nya saker kommer att dyka upp. Det ar alltid tufft med jobb sokandet. Timmar efter timmar framfor datorn for att sanda CV, ga runt med CV till stallen dar det redan varit 10 andra tjejer som lamnat in. Forsoka att sticka ut i mangden och bli vald.. Men hoppet ar uppe da jag och Elliot planerar framtiden tillsammans, som att besoka Europa ihop! Han vill visa mig England och sin familj/ vanner och jag vill visa honom Sverige. Vi far se vad som hander men det ar alltid kul att sitta och fantisera framtiden ihop :)
 
Ja, det var en kort beskrivning pa vad jag gjort de senaste manaderna. Nu ska jag ta tag i bloggandet och uppdatera lite battre! Hur som helst. Onska mig lycka till i mitt nya kapitel, jag ar redo for forandrigen.
 
 
 
Where so ever you go, go with all your heart. xx
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin