Pink Heart Tail

Mardröm

Okej, jag drömde världens sjukaste dröm. Jag speglade mig i min badrumsspegel och fick se att hela mitt ansikte var supersolbrännt och fyllt av rynkor. Hahah, vad är det för jäkla dröm egentligen? Jag tycker jag skyddar mig jättebra mot solen. Här i Australien säger man slip, slop, slap, seek, slide vilket barnen lär sig redan som småbarn. Detta har jag hela tiden i huvudet då solen är så jääkla stark här borta! 
 
Solkräm skyddar dig inte bara mot hudcancer eller solbränna, utan solskyddsfaktor minskar faktiskt hudens åldrande! Den håller rynkorna borta.. Det är därför jag alltid har solskyddsfaktor 50. Jag är inte så värsta brun som jag hade kunnat vara med tanke på att jag bor i Australien, jag är faktiskt ganska blek i ansiktet fortfarande, men jag tycker det är värt att skydda sig mot solstrålarna då jag inte vill se ut som en 90-åring när jag är typ 40. "Solåldrad" hud ger grövre och slappare hud, mer pigmentfläckar, ytliga blodkärl och djupare rynkor. Det kan solskydd skydda mot. 
 
Detta tar en av mina favorit bloggare Michelle Phan upp i ett av hennes videoinlägg, kolla!
 
 90 % av rynkorna kommer från solen.... Så smörj för gudskull in era face!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin