Pink Heart Tail

Kesoplättar

 
Håller på att göra min lunchlåda till jobbet i eftermiddag. Jag äter väldigt mycket keso, tycker det är gott och sen är det ju nyttigt också.
 
Så jag prövade kesoplättar idag :) Dom var smarriga och super lätta att göra.
 

 

Ingredienser.
250 g naturell keso
4 msk vetemjöl
2 ägg
 
 

 

Gör så här.
Det blir ca 5 stora plättar.
Blanda ihop smeten. 
Stek sedan på låg värme i en stekpanna. 
Beräkna 1 dl smet per plätt.
Servera med lingonsylt eller frysta bär
 
Oj ska stå lingonsylt inte ligonmsylt hihih nåja :3
 
Dock tycker jag att det var lite för mycket vetemjöl i, så nästa gång ska jag bara ta 2-3 matskedar mjöl.
 
Nu ska jag cykla till jobbet :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
ellysita Follow on Bloglovin